Przejdź do sekcji:
Ważne linki
CZYM JEST PROGRAM „CZYSTE POWIETRZE”?
Program „Czyste Powietrze” to rządowy projekt mający na celu poprawę efektywności energetycznej i zmniejszenie emisji pyłów oraz innych zanieczyszczeń do atmosfery. Obejmuje istniejące jednorodzinne budynki mieszkalne. Realizowany jest w latach 2018-2029.
Budżet projektu obejmuje 103 mld złotych, z czego dofinansowania stanowią 63,3 mld zł. Pozostała część w kwocie 39,7 mld zł dostępna będzie w formie pożyczek.
KTO MOŻE SKORZYSTAĆ?
Program skierowany jest do osób fizycznych, będących właścicielami/współwłaścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą, o dochodzie rocznym nieprzekraczającym kwoty 100 000 zł.
Zakres wsparcia
Dofinansowanie wymiany starych i nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe na nowoczesne źródła ciepła spełniające najwyższe normy oraz przeprowadzenia niezbędnych prac termomodernizacyjnych budynku.
Kwota dofinansowania
Dotacja może wynosić do 30 000 zł dla podstawowego poziomu dofinansowania i 37 000 zł dla podwyższonego poziomu dofinansowania.
Zakres przedsięwzięcia może obejmować również termomodernizację i zastosowanie odnawialnych źródeł energii cieplnej i elektrycznej, tj. kolektorów słonecznych i mikroinstalacji fotowoltaicznych.
Szczegółowe informacje na:
https://czystepowietrze.gov.pl/czyste-powietrze
JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK?
Wnioski należy składać w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW), właściwym terytorialnie dla miejsca położenia nieruchomości objętej wnioskiem o dofinansowanie. Wniosek składa się w wersji elektronicznej, wykorzystując do tego celu aplikację internetową: tj. Portal Beneficjenta dostępny na stronie odpowiedniego regionalnie WFOŚiGW lub poprzez serwis https://www.gov.pl/. Przy składaniu wniosku online konieczne jest użycie kwalifikowanego podpisu elektronicznego, lub użycie podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP. W tym przypadku konieczne jest dodanie załączników do wniosku w formie elektronicznej.
Jeśli wnioskodawca nie ma możliwości zastosowania profilu zaufanego ePUAP lub podpisu kwalifikowanego, konieczne jest wydrukowanie wniosku oraz wysłanie podpisanej wersji papierowej wraz z dołączonymi, wymaganymi załącznikami drogą pocztową lub osobiście w siedzibie właściwego WFOŚiGW lub jego oddziale.
Pozycja |
Ilość / wartość |
---|---|
liczba złożonych wniosków o dofinansowanie |
564 szt. |
liczba zawartych umów |
468 szt. |
liczba zrealizowanych przedsięwzięć |
318 szt. |
sumaryczna kwota wypłaconych dotacji |
9 181 740,54 zł |
Metryka
- AutorSzymon Jankowski
- Data2021-11-16
Do pobrania:
Metryka
- AutorSzymon Jankowski
- Data2021-11-16