Przejdź do sekcji:
Ważne linki
CZYM JEST PROGRAM „CZYSTE POWIETRZE”?
Program „Czyste Powietrze” to rządowy projekt mający na celu poprawę efektywności energetycznej i zmniejszenie emisji pyłów oraz innych zanieczyszczeń do atmosfery. Obejmuje istniejące jednorodzinne budynki mieszkalne. Realizowany jest w latach 2018-2029.
Budżet projektu obejmuje 103 mld złotych, z czego dofinansowania stanowią 63,3 mld zł. Pozostała część w kwocie 39,7 mld zł dostępna będzie w formie pożyczek.
KTO MOŻE SKORZYSTAĆ?
Program skierowany jest do osób fizycznych, będących właścicielami/współwłaścicielami budynków mieszkalnych jednorodzinnych lub wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą, o dochodzie rocznym nieprzekraczającym kwoty 100 000 zł.
Zakres wsparcia:
Dofinansowanie wymiany starych i nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe na nowoczesne źródła ciepła spełniające najwyższe normy oraz przeprowadzenia niezbędnych prac termomodernizacyjnych budynku.
Kwota dofinansowania:
Dotacja może wynosić do 30 000 zł dla podstawowego poziomu dofinansowania i 37 000 zł dla podwyższonego poziomu dofinansowania.
Zakres przedsięwzięcia może obejmować również termomodernizację i zastosowanie odnawialnych źródeł energii cieplnej i elektrycznej, tj. kolektorów słonecznych i mikroinstalacji fotowoltaicznych.
Szczegółowe informacje na:
https://czystepowietrze.gov.pl/czyste-powietrze
JAK ZŁOŻYĆ WNIOSEK?
Wnioski należy składać w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (WFOŚiGW), właściwym terytorialnie dla miejsca położenia nieruchomości objętej wnioskiem o dofinansowanie. Wniosek składa się w wersji elektronicznej, wykorzystując do tego celu aplikację internetową: tj. Portal Beneficjenta dostępny na stronie odpowiedniego regionalnie WFOŚiGW lub poprzez serwis https://www.gov.pl/. Przy składaniu wniosku online konieczne jest użycie kwalifikowanego podpisu elektronicznego, lub użycie podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP. W tym przypadku konieczne jest dodanie załączników do wniosku w formie elektronicznej.
Jeśli wnioskodawca nie ma możliwości zastosowania profilu zaufanego ePUAP lub podpisu kwalifikowanego, konieczne jest wydrukowanie wniosku oraz wysłanie podpisanej wersji papierowej wraz z dołączonymi, wymaganymi załącznikami drogą pocztową lub osobiście w siedzibie właściwego WFOŚiGW lub jego oddziale.
liczba złożonych wniosków o dofinansowanie |
325 szt. |
liczba zawartych umów |
305 szt. |
liczba zrealizowanych przedsięwzięć |
194 szt. |
sumaryczna kwota wypłaconych dotacji |
3 252 032,73 zł |
- autor: Szymon Jankowski, data: 2021-11-16
Do pobrania:
- autor: Szymon Jankowski, data: 2021-11-16