Przejdź do sekcji:
Ważne linki
Zarządzenie Nr 10/2025
Dyrektora Centrum Usług Społecznych w Gminie Golub-Dobrzyń z dnia 27 listopada 2025 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej pn. Organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Gminy Golub-Dobrzyń w 2026r.
Na podstawie art. 18 ust. 1 pkt 3, art. 25 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2025r., poz. 1214.), art. 4 ust. 1 pkt 1, art. 5 ust. 2 pkt 1, art. 11 ust. 1 pkt 2, art. 13 ust. 1-3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), oraz Zarządzenia Nr 77/2025 Wójta Gminy Golub-Dobrzyń z dnia 12 listopada 2025 r. w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorowi Centrum Usług Społecznych w Gminie Golub-Dobrzyń do realizacji zadań publicznych w ramach otwartych konkursów ofert z zakresu pomocy społecznej dla mieszkańców Gminy Golub-Dobrzyń, zarządzam co następuje:
§ 1. Z dniem 27 listopada 2025 r. ogłaszam otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej zleconego organizacjom pozarządowym, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 tej ustawy, prowadzącym działalność w zakresie pomocy społecznej pn. „Organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Gminy Golub-Dobrzyń w 2026r.”
§ 2. Treść ogłoszenia o konkursie stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3. Do konkursu mogą przystąpić organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 tej ustawy, których jednym z celów lub zadań statutowych jest działalność w obszarze objętym konkursem.
§ 4. Ogłoszenie o konkursie podlega podaniu do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie:
1) w Biuletynie Informacji Publicznej: https://www.bip.uggolub-dobrzyn.pl
2) na Tablicy Ogłoszeń: Urzędu Gminy w Golubiu-Dobrzyniu oraz Centrum Usług Społecznych w Gminie Golub-Dobrzyń.
§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
DYREKTOR
Centrum Usług Społecznych w Gminie Golub-Dobrzyń
Anna Miętka
Załącznik do Zarządzenia nr 10/2025 r.
Dyrektora CUS z dnia 27 listopada 2025 r.
OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE OFERT
DYREKTOR CENTRUM USŁUG SPOŁECZNYCH W GMINIE GOLUB- DOBRZYŃ
OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT
na realizację zadania publicznego w formie powierzenia z zakresu pomocy społecznej, polegającego na organizowaniu i świadczeniu specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Gminy Golub-Dobrzyń w 2026r
Nazwa zadania publicznego: Organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Gminy Golub-Dobrzyń.
W Ogłoszeniu używane są następujące określenia:
1) ustawa - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571);
2) CUS- rozumie się Centrum Usług Społecznych;
3) Realizator konkursu - należy przez to rozumieć dyrektora CUS, który na podstawie Zarządzenia Nr 77/2025 Wójta Gminy Golub-Dobrzyń z dnia 12 listopada 2025r r. w sprawie udzielenia pełnomocnictwa realizuje czynności związane m.in. z ogłaszaniem, przeprowadzaniem, powołaniem komisji konkursowej, przyjmowaniem ofert konkursowych, opiniowaniem najkorzystniejszych ofert konkursowych, kontrolą realizowanych zadań, rozliczaniem przyznanych dotacji;
4) Dotacja - rozumiana jest jako środki, o których mowa w art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1270, ze zm.), udzielone przez Gminę Golub-Dobrzyń na realizację zadania publicznego w ramach niniejszego ogłoszonego konkursu ofert;
5) Oferent - rozumiany jako organizacja pozarządowa, o której mowa w art. 3 ust. 2 oraz podmiot, wymieniony w art. 3 ust. 3 tej ustawy, składający ofertę w niniejszym otwartym konkursie ofert;
6) Oferta - to wypełniony przez Oferenta formularz oferty zgodny ze wzorem określonym w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r. poz. 2057);
7) Powierzenie - to forma realizacji niniejszego zadania publicznego przez organizację pozarządową czy inny podmiot, składający ofertę, która/y nie jest zobligowana/y do wniesienia jakiegokolwiek środków finansowych po swojej stronie (całkowite pokrycie kosztów realizacji zadania z przyznanej dotacji;
8) Komisja Konkursowa - należy przez to rozumieć komisję powołaną odrębnym zarządzeniem Dyrektora CUS do opiniowania ofert złożonych do niniejszego ogłoszenia;
9) Zleceniobiorca - rozumie się przez to Oferenta wyłonionego w niniejszym otwartym konkursie ofert, z którym zostanie zawarta umowa o realizację zadania publicznego;
10) Zleceniodawca - rozumie się przez to Wójta Gminy, który podpisuje umowę z organizacją pozarządową lub podmiotem, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy.
Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi, zwane dalej „SUO” albo „specjalistycznymi usługami” albo „usługami”.
I. Informacje o zadaniu publicznym
1. Rodzaj zadania publicznego:
Organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Gminy Golub-Dobrzyń.
2.Forma realizacji zadania publicznego:
Realizacja zadania publicznego w formie powierzenia wykonania zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jej realizacji.
3.Organizacje pozarządowe i podmioty uprawnione do złożenia oferty:
Uprawnionymi do złożenia oferty są organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571), oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 tej ustawy, których jednym z celów lub zadań statutowych jest działalność w obszarze objętym konkursem.
UWAGA! Odziały terenowe nieposiadające osobowości prawnej nie mogą samodzielnie ubiegać się o dotację. W takiej sytuacji mogą złożyć ofertę za pośrednictwem zarządu głównego lub oddziału posiadającego osobowość prawną, natomiast w ofercie powinien zostać wskazany oddział upoważniony do bezpośredniego wykonania zadania.
4. Wszelkie informacje dotyczące niniejszego konkursu będą:
1) publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej:
https://www.bip.uggolub-dobrzyn.pl
2) zamieszczane na Tablicy Ogłoszeń:
Urzędu Gminy Golub-Dobrzyń i CUS ,
.5. Zastrzeżenia ogłaszającego:
1) odwołanie konkursu przed upływem terminu na złożenie ofert;
2) wprowadzania zmian w ogłoszeniu;
3) unieważnienia konkursu w przypadku, gdy nie zostanie złożona żadna oferta;
4) wezwania Oferenta w celu złożenia wyjaśnień z zastrzeżeniem, że Oferent jest zobowiązany stawić się w miejscu i terminie wskazanym przez Komisję Konkursową, nie dłuższym niż 2 dni robocze;
5) negocjowania z wybranymi w konkursie Oferentami harmonogramu działań i kosztów realizacji zadania;
6) podmiot uprawniony może złożyć tylko jedną ofertę;
7) niedopuszczalne jest składanie ofert wspólnych przez podmioty uprawnione, a także składanie ofert, w których Oferentami są oddziały terenowe tej samej organizacji;
8) wyboru jednego Oferenta realizującego zadanie publiczne;
9) nierozdysponowania całości środków, wskazanych w niniejszym ogłoszeniu o konkursie;
10) zwiększenia dotacji realizowanego zadania publicznego w kolejnych latach.
6. Decyzję o wynikach otwartego konkursu ofert oraz o wyborze oferty podejmie Wójt Gminy w formie zarządzenia, po uprzednim zapoznaniu się z opinią Komisji Konkursowej.
7. Oferent, którego oferta została wybrana do otrzymania dotacji zobowiązany jest złożyć w terminie 3 dni od daty ogłoszenia wyników konkursu oświadczenia o przyjęciu dotacji przyznanej przez Wójta Gminy.
8. Od rozstrzygnięcia w sprawie wyboru oferty i przyznania dotacji nie przysługuje odwołanie.
9. Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie CUS, przy ul. Kilińskiego 7 pok. 4 (II piętro), pod numerem telefonu: 570818607 w godzinach od 9:00 do 14:00 oraz drogą mailową na adres: cus@uggolub-dobrzyn.pl
II. Miejsce i termin realizacji zadania publicznego
1. Miejsce realizacji zadania publicznego: teren Gminy Golub-Dobrzyń.
2. Termin realizacji zadania: od dnia 01 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.
III. Cel zadania publicznego
Celem SUO jest poprawa jakości życia osób z zaburzeniami psychicznymi poprzez:
1) zapewnienie specjalistycznej pomocy osobom samotnym z zaburzeniami psychicznymi, w przypadku, gdy są jej pozbawione oraz osobom, które wymagają takiej pomocy, a rodzina nie może jej zapewnić;
2) pomoc dostosowaną do szczególnych potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi oraz celów postawionych w planach postępowania terapeutyczno-wspierającego, świadczoną przez osoby z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem;
3) wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi, rozwijanie zainteresowania otoczeniem oraz rozwijanie samodzielności w funkcjonowaniu w codziennym życiu, stosownie do ich możliwości psychofizycznych oraz indywidualnych potrzeb rozwojowych, usprawnianie, rozwijanie funkcji psychicznych i fizycznych, korygowanie funkcji zaburzonych, kompensowanie, czyli wyrównywanie przez zastępowanie, dynamizowanie rozwoju.
IV. Planowana wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania oraz planowana liczba godzin usług
1. Planowana wysokość środków publicznych na realizację zadania publicznego: 385.200,00 zł (słownie: trzysta osiemdziesiąt pięć tysięcy dwieście złotych 00/100),
2. Podana w ust. 1 pkt wysokości środków publicznych na realizację zadania jest wartością prognozowaną i dotyczy pokrycia kosztów realizacji zadania w przyjętej do obliczeń liczbie godzin. Rzeczywista wysokość dotacji będzie wynikała z faktycznie zrealizowanej liczby godzin specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz osób, którym została przyznana w tej formie pomocy w drodze decyzji administracyjnej.
3. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo zmniejszenia lub zwiększenia liczby godzin w 2026 roku, przy jednoczesnym zwiększeniu lub zmniejszeniu wysokości dotacji przeznaczonej na realizację zadania. Zwiększenie lub zmniejszenie dotacji wymaga aneksu do umowy.
4. Każda ze zmian, o której mowa w niniejszym ustępie wymaga zawarcia aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
5. Jedna godzina specjalistycznych usług to 60 minut i oznacza wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia specjalistycznych usług bez czynności przygotowawczych (np. dojazdów do osoby objętej usługą).
6. Planowana, szacunkowa (prognozowana) liczba godzin usług obejmuje:
w 2026 roku łącznie szacunkowo 3852 godziny.
7. Planowana liczba godzin usług w poszczególnych latach wykazana w ustępie powyżej jest ilością szacunkową (prognozowaną) i może ulec zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb środowiska lokalnego w zakresie danej formy usług, tj. liczba godzin na usługi w poszczególnych miesiącach może odpowiednio ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu do rzeczywistych potrzeb.
8. Zleceniobiorca nie ma możliwości przesuwania niewykorzystanej w danym roku budżetowym liczby godzin usługi, o której mowa w ust. powyżej, na kolejny rok budżetowy.
9. Ostateczna kwota należnej dotacji stanowi iloczyn wynikającego z kosztu 1 godziny usług oraz faktycznej liczby godzin usług zrealizowanych przez Zleceniobiorcę w okresie trwania zadania.
10. Specyfikacja godzinowa SUO w 2026 określona została na podstawie zapotrzebowania z 2025r i jest następująca:
a) terapia ruchowa 1152h
b) terapia logopedyczna-576h
c) terapia SI- 276h
d) terapia pedagogiczna 672h
e) terapia neurologiczna-144h
f) terapia sensoryczna- 144h
g) terapia behawioralna- 360h
h) fizjoterapia- 96h
i) terapia ręki- 96h
j) terapia interpersonalna- 120h
k) terapia TUS- 96h
l) terapia psychologa behawioralnego 120h
V. Opis zadania publicznego
1. Specjalistyczne usługi opiekuńcze na rzecz osób z zaburzeniami psychicznymi są zadaniem zleconym gminie z zakresu administracji rządowej.
2. Podstawa prawna realizacji zadania:
1) art. 18 ust. 1 pkt 3 i art. 50 ust. 1, ust. 2, ust. 4 i 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 901 ze zm.);
2) rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. nr 189 poz. 1598, ostatnia zmiana: Dz. U. z 2023 r., poz. 395), zwane dalej „rozporządzeniem”.
3. Specjalistyczne usługi opiekuńcze w miejscu zamieszkania to świadczenia niepieniężne z pomocy społecznej:
1) skierowane dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
2) realizowane w miejscu zamieszkania;
3) określone w rozporządzeniu;
4) udzielane przez osoby posiadające kwalifikacje określone w rozporządzeniu;
5) finansowane ze środków budżetu państwa.
4. Specjalistyczne usługi realizowane są dla osób wskazanych w art. 3 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego, które posiadają udokumentowane rozpoznanie zaburzeń psychicznych. W przypadku dzieci i młodzieży za dokument potwierdzający zaburzenie psychiczne uznaje się dodatkowo: orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej lub publicznej poradni specjalistycznej.
5. Realizacja zadania publicznego obejmuje rodzaje specjalistycznych usług dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wymagających pomocy w formie specjalistycznych usług, wynikających z rodzaju ich schorzenia lub niepełnosprawności, które zostały określone w rozporządzeniu. Mogą one obejmować:
1) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia;
2) pielęgnację - jako wspieranie procesu leczenia;
3) rehabilitację fizyczną i usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
4) pomoc mieszkaniowa;
5) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego.
6. Miejscem organizowania i świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi jest miejscowość, w której osoba wymagająca tej formy wsparcia przebywa z zamiarem stałego pobytu. Konkretne miejsce świadczenia usług, ze wskazaniem adresu, CUS ustala w decyzji administracyjnej przyznającej prawo do świadczenia.
7. Specjalistyczne usługi opiekuńcze dla dzieci i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi musza być świadczone w miejscu zamieszkania u osoby objętej SUO, w miejscu i czasie określonym przez organ uprawniony, tj. CUS w decyzji administracyjnej, w której ustala się:
1) miejsce realizacji świadczenia;
2) szczegółowy zakres świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych;
3) okres realizacji, tj. na jaki przyznano specjalistyczne usługi opiekuńcze;
4) liczba godzin przyznanych specjalistycznych usług tygodniowo;
5) liczba dni świadczenia specjalistycznych usług w ciągu tygodnia (częstotliwość);
6) obowiązujący pełny koszt za 1 godzinę SUO;
7) wysokość odpłatności za 1 godzinę ponoszonej przez osobę, której przyznano SUO, w tym zasady częściowego lub całkowitego zwolnienia z opłat;
8) tryb pobierania opłat (jeśli dotyczy).
9. W sytuacjach uzasadnionych potrzebą zapewnienia natychmiastowej opieki - zlecenie wykonania SUO przez Oferenta musi być podjęte niezwłocznie, najpóźniej następnego dnia po uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem CUS. Dotyczy to również sytuacji kryzysowych, wymagających niezwłocznej reakcji, które wystąpią poza godzinami pracy CUS oraz w dni wolne od pracy.
10. Specjalistyczne usługi opiekuńcze mają charakter wspierająco-aktywizujący, ale nie wyręczający w związku z czym czynności wchodzące w skład specjalistycznych usług opiekuńczych powinny być w taki sposób organizowane i świadczone (realizowane), aby zapewnić jak najszersze uczestnictwo w nich osoby objętej wsparciem oraz współpracę w realizacji usług z najbliższym otoczeniem osoby.
11. Oferent realizujący zadanie publiczne zobowiązany jest zapewnić odpowiednią liczbę osób posiadających kwalifikacje i umiejętności dostosowane do realizowanego zakresu specjalistycznych usług opiekuńczych.
12. Oferent realizujący zadanie publiczne zobowiązany jest do:
1) zapewnienia nieprzerwanego i właściwego pod względem jakości procesu świadczenia specjalistycznych usług przez 7 dni w tygodniu, w tym w dni wolne od pracy oraz dni świąteczne (soboty, niedziele i święta), w godzinach od 6:00 do 22:00, specjalistyczne usługi opiekuńcze dla dzieci i młodzieży zaleca się realizować w godzinach od 8:00 do 19:00.
2) bezwarunkowego przyjęcia zlecenia świadczenia specjalistycznych usług każdej osobie, której CUS przyznał pomoc w tej formie;
3) zapewnienia organizacji specjalistycznych usług opiekuńczych w sposób adekwatny do zapotrzebowania, w szczególności poprzez realizację konkretnych czynności o określonych porach dnia;
4) natychmiastowego i każdorazowego poinformowania w formie ustnej lub pisemnej CUS o przyczynie niewykonania usługi (np. z uwagi na pobyt osoby objętej usługami w szpitalu, rezygnację z usług itp.);
5) prowadzenia na bieżąco monitoringu świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych;
13. Oferent realizujący zadanie publiczne zobowiązany jest zatrudnić osoby na umowę o pracę lub na umowę zlecenia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w liczbie niezbędnej do ich wykonania, które muszą posiadać kwalifikacje do wykonywania zawodu określone w § 3 ust. 1 rozporządzenia: pracownika socjalnego, psychologa, pedagoga, logopedy, terapeuty zajęciowego, pielęgniarki, asystenta osoby niepełnosprawnej, opiekunki środowiskowej, specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej, fizjoterapeuty lub innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi. Kwalifikacje do wykonywania zawodu określają odrębne ustawy i akty wykonawcze.
14. Osoby, o których mowa powyżej usługi muszą posiadać co najmniej trzymiesięczne doświadczenie zawodowe w pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi zdobyte w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4) ośrodku terapeutyczno-edukacyjno-wychowawczym;
5) warsztacie terapii zajęciowej;
6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5 świadczącej specjalistyczne usługi dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
15. W uzasadnionych przypadkach specjalistyczne usługi mogą być świadczone przez osoby, które zdobywają lub podnoszą wymagane kwalifikacje zawodowe określone w ust. 15, posiadają co najmniej roczny staż pracy w jednostkach, o których mowa w ust. 16 i mają zapewnioną możliwość konsultacji z osobami świadczącymi specjalistyczne usługi, posiadającymi wymagane kwalifikacje.
16. W przypadku osób świadczących specjalistyczne usługi w zakresie uczenia i rozwijania umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, o których mowa w § 2 pkt 1 lit. a rozporządzenia muszą posiadać przeszkolenie i doświadczenie w zakresie: umiejętności kształtowania motywacji do akceptowanych przez otoczenie zachowań, kształtowania nawyków celowej aktywności, prowadzenia treningu zachowań społecznych.
17. Oferent realizując zadanie zobowiązany jest do zapewnienia osobom bezpośrednio świadczącym specjalistyczne usługi odpowiednich warunków pracy, w tym: 1) zapewnienie odzieży ochronnej, rękawiczek jednorazowych środków higienicznych do mycia rąk (zamiennie: ekwiwalent) - jeśli są niezbędne przy wykonywaniu czynności;
18. Oferent realizujący zadanie publiczne zobowiązany jest do:
1) systematycznej współpracy z CUS w celu podnoszenia jakości świadczonych specjalistycznych usług opiekuńczych na rzecz klientów tych usług, również w ramach różnych projektów, w których Gmina będzie partnerem lub podmiotem realizującym projekt;
2) zapewnienia ograniczenia rotacji osób bezpośrednio świadczących usługi u danego klienta;
3) informowania w wydawanych przez siebie w ramach zadania - publikacjach, materiałach informacyjnych, poprzez swoją stronę internetową, jak również stosownie do charakteru zadania (np. przez ustną informację kierowaną do odbiorców) o fakcie realizacji usług - jako zadania zleconego gminie przez administrację rządową w ramach pomocy społecznej, finansowanego ze środków budżetu państwa, przyznanych w ramach dotacji z budżetu Gminy Golub-Dobrzyń
4) na każde żądanie Gminy , reprezentowanej przez CUS, przedstawienia dokumentów potwierdzających kwalifikacje osób realizujących specjalistyczne usługi opiekuńcze;
5) przekazywania do CUS danych i informacji niezbędnych do sporządzenia sprawozdań wymaganych przez odpowiednie organy i instytucje w zakresie i w terminie wskazanym przez CUS , w szczególności w zakresie liczby zrealizowanych godzin usług, liczby klientów, środków finansowych wydatkowanych na realizację usług w danym okresie sprawozdawczym, kwalifikacji osób realizujących specjalistyczne usługi opiekuńcze.
19. Oferent, realizując powierzone zadanie jest odpowiedzialny za jakość i terminowość realizowanych usług oraz ponosi pełną odpowiedzialność za szkody majątkowe i osobowe wyrządzone w związku ze świadczeniem usług przez osoby uczestniczące bezpośrednio w wykonywaniu zadania.
VI. Zasady przyznawania dotacji na realizację zadania
1. Postępowanie konkursowe odbywać się będzie z uwzględnieniem zasad określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Dotacja przyznana będzie w trybie powierzenia realizacji zadania publicznego w rozumieniu art. 11 ust. 1 pkt 2 wyżej powołanej wyżej ustawy. 3. Zwraca się uwagę, że w ramach niniejszego konkursu niedozwolone jest podwójne finansowanie wydatku, tj. zrefundowanie całkowite lub częściowe danego wydatku dwa razy ze środków budżetu Gminy Golub-Dobrzyń.
3. Oferent zobowiązany jest podczas realizacji powierzonego zadania publicznego do poszanowania praw każdej osoby bez względu na takie cechy jak płeć, rasa, pochodzenie etniczne, narodowość, religia, wyznanie, światopogląd, niepełnosprawność, wiek, orientacja seksualna lub tożsamość płciowa.
4.W trakcie realizacji zadania publicznego Oferent może dokonywać przesunięć w zakresie poszczególnych pozycji kosztów określonymi w ofercie w zestawieniu kosztów realizacji zadania i uznaje się je za zgodne z umową, gdy wartość danej pozycji nie zwiększy się o więcej niż 20% lub gdy nastąpiło zmniejszenie danej pozycji w dowolnej wysokości pod warunkiem, że ich dokonanie nie wpłynie negatywnie na jakość oraz terminowość realizacji usług.
5.Przesunięcia pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów powodujące wzrost danej pozycji powyżej 20%, a także inne zmiany w kalkulacji kosztów określonymi w ofercie w zestawieniu kosztów realizacji zadania mogą być dokonane wyłącznie w terminie realizacji zadania, po złożeniu stosownego wniosku. Wniosek o zmianę umowy wraz z uzasadnieniem Oferent zobowiązany jest przesłać z odpowiednim 2-miesięcznym wyprzedzeniem do wiadomości Dyrektorowi CUS. Zaakceptowanie zmian wymaga sporządzenia aneksu do umowy o realizację zadania publicznego, bez ogłaszania ponownej procedury konkursowej.
6.Dotacja na realizację powierzonego zadania z budżetu Gminy Golub-Dobrzyń nie może być wykorzystana na zobowiązania powstałe przed datą podpisania umowy i po dacie zakończenia jej obowiązywania.
7.Za niedopuszczalne uznaje się jakiekolwiek zmiany w ofercie, które zyskałyby moc wsteczną.
8.Do powierzenia realizacji zadania objętego konkursem nie stosuje się przepisu art. 68 ust. 3 zd. 1 ustawy z dnia 11 stycznia 2018 roku o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2023 r. poz. 875 ze zm.).
9. W związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług i niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1018 ze zm.) obowiązkowi umieszczania w wykazie podatników VAT prowadzonym przez szefa Krajowej Administracji Skarbowej podlega numer rachunku rozliczeniowego podatnika podatku VAT. W związku z powyższym organizacje pozarządowe przystępujące do otwartych konkursów ofert, które są czynnymi podatnikami podatku VAT powinny posiadać aktualne informacje widniejące w wykazie podatników podatku VAT Krajowej Administracji Skarbowej.
10.Oferent zobowiązany jest w części VI oferty „Inne informacje” do wskazania warunków służących zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie realizowanego zadania publicznego na zasadzie równości z innymi osobami i na poziomie minimalnych wymagań, określonych w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 r. poz. 2240), tj. w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej (adekwatnie do charakteru przedsięwzięcia - zadania). W sytuacji, gdy Oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie powyżej wskazanym i zgodnie z powyższą ustawą, zobowiązany jest zapewnić takim osobom dostęp alternatywny, który ma wyłącznie charakter okresowy; Oferent musi złożyć na piśmie dokładny opis przeszkód prawnych lub technicznych, które uniemożliwiają zapewnienie minimalnych wymagań dostępności oraz propozycje rozwiązań alternatywnych; szczegółowa regulacja dostępu alternatywnego określona jest w art. 7 ww. ustawy; docelowo Oferent powinien dążyć do osiągnięcia stanu opisanego;
11.Oferent składając ofertę wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach realizacji konkursu, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, dalej: RODO). Oferent ponadto jest zobowiązany do wypełnienia obowiązków wynikających z RODO, w szczególności obowiązku informacyjnego przewidzianego w art. 13 RODO
względem osób fizycznych, których dane osobowe dotyczą i od których dane te oferent bezpośrednio pozyskał. Klauzula informacyjna zgodnie z art. 13 RODO stanowi Załącznik nr 1 do ogłoszenia.
12. W okresie występowania stanu zagrożenia epidemicznego lub epidemii, z powodu którego zadanie publiczne mogłoby nie być zrealizowane w całości, zgodnie z ofertą lub jego realizacja byłaby utrudniona, w szczególności z uwagi na wytyczne administracji rządowej i reżim sanitarny, Oferent i CUS mogą dokonać, w trybie roboczym stosownych ustaleń, w tym poprzez korespondencję mailową i bez konieczności zawierania aneksu do umowy oraz ustalić w szczególności alternatywny sposób realizacji zadania publicznego w tym okresie i dostosować do tej sytuacji zakładane do osiągnięcia rezultaty.
13. Oferent zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.), ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2023 r. poz. 120 ze zm.).
14. Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
15. Po rozstrzygnięciu otwartego konkursu ofert w przypadku, gdy oferent otrzyma dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, przed podpisaniem umowy Oferent oraz przedstawiciele CUS dokonują uzgodnień, których celem będzie doprecyzowanie warunków i zakresu realizacji zadania publicznego lub odstąpienie Oferenta od jego realizacji.
16. W przypadku wystąpienia np. siły wyższej, klęsk żywiołowych lub innych okoliczności niezależnych od Wójta Gminy, zastrzega sobie prawo rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert bez przyznania dotacji.
17. Decyzja o przyznaniu dotacji nie jest decyzją administracyjną w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego i nie przysługuje od niej odwołanie.
18. Dotacja przekazywana będzie w miesięcznych transzach na wskazany rachunek bankowy Zleceniobiorcy, nie później niż do ostatniego dnia miesiąca z wyjątkiem grudnia, w którym transza zostanie przekazana do 15 grudnia danego roku.
19. Dotacja zostanie przyznana Oferentowi, którego oferta uzyska w wyniku ostatecznej oceny merytorycznej najwyższą liczbę punktów, nie mniej jednak niż 70 punkty.
20. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie umowy w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
21. Oferent przyjmując zlecenie powierzenia realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania publicznego w zakresie i na zasadach określonych w umowie, o której mowa w ust. powyżej.
22. Oferent, któremu udzielono dotacji na realizację zadania publicznego będzie zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych z dotacji na realizację umowy oraz wydatków dokonywanych z tych środków. Wykorzystanie dotacji będzie możliwe nie wcześniej niż po zawarciu umowy z Gminą , nie przekraczając jednocześnie dnia 31 grudnia danego roku budżetowego, w którym przyznano dotację.
23. Dotacje udzielone z budżetu Gminy wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości podlegają zwrotowi do Gminy wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych.
24. Każdy, w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia wyników konkursu, może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
VII. Koszty kwalifikowane
1. Wydatki w ramach konkursu ofert są kwalifikowalne, jeżeli są:
1) niezbędne dla realizacji zadania publicznego;
2) wykorzystane wyłącznie na cel wskazany w ogłoszeniu niniejszego konkursu;
3) dokonane w sposób oszczędny;
4) przejrzyste, racjonalne i efektywne;
5) zostały faktycznie poniesione w okresie realizacji zadania publicznego, tj. za zobowiązania zaciągnięte w danym roku kalendarzowym wydatki można ponosić do 31 grudnia danego roku tj. za zobowiązania zaciągnięte w danym roku, wydatki można ponosić do 31 grudnia tego roku;
6) udokumentowane;
7) zostały przewidziane w kosztorysie;
8) zgodne z wytycznymi określonymi w niniejszym ogłoszeniu;
9) przewidziane w kosztorysie oferty;
10) poniesione zgodnie z postanowieniami umowy o realizację zadania publicznego;
11) możliwe do zidentyfikowania, zweryfikowania i udokumentowane właściwymi dowodami księgowymi (faktury i faktury korygujące, listy płac, rachunki, noty obciążeniowe i korygujące, umowy zlecenia i rachunki do tych umów itp.) oraz prawidłowo odzwierciedlone w ewidencji księgowej (oferent zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie z ustawą o rachunkowości, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych);
12) nie wymienione w katalogu kosztów niekwalifikowanych;
13) zgodne z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
2. Koszty kwalifikowane merytoryczne to koszty dotyczących wydatków ściśle związanych z realizacją zadania publicznego, do których zalicza się koszty: 1) wynagrodzeń wraz z pochodnymi osób bezpośrednio wykonujących czynności w ramach usług opiekuńczych:
2) wynagrodzenia koordynatora zadania wraz pochodnymi - w części odpowiadającej zaangażowaniu tej osoby w realizację zadania;
3) niezbędnych badań z zakresu medycyny pracy;
4) ubezpieczenia w zakresie niezbędnym do bezpiecznej realizacji zadania;
5) zakupu środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego dla osób bezpośrednio realizujących usługi (lub ekwiwalent), np. środki do mycia rąk, fartuchy, czepki, rękawiczki jednorazowe, ochraniacze na obuwie.
6) za przejazdy komunikacją miejską wyłącznie w celu dojazdu do osoby, u której świadczone będą usługi (bilety jednorazowe, miesięczne; zamiennie: ryczałty/ekwiwalenty);
7) usług telekomunikacyjnych w części dotyczącej realizacji zadania powierzonego;
8) zakupu materiałów edukacyjnych, szkoleniowych, usług szkoleniowych (w tym doradztwa metodycznego), wynajem sali dla osób bezpośrednio realizujących zadanie;
9) koszty promocji zadania (np. strona internetowa, ulotki, plakaty, ogłoszenia prasowe itp.);
10) inne koszty wynikające z bezpośredniej realizacji zadania, związane z właściwą realizacją, o ile zostaną merytorycznie uzasadnione przez oferenta oraz uzyskają akceptację Komisji konkursowej opiniującej oferty składane w ramach konkursu.3. Do kosztów kwalifikowanych administracyjnych, tj. kosztów związanych z obsługą zadania publicznego zalicza się:
1) wynagrodzenie obsługi księgowej - w części odpowiadającej zaangażowaniu tej osoby w realizację zadania;
2) koszty wynajmu i utrzymania biura, w tym czynsz, opłaty za gaz, energię elektryczną, woda, ścieki, ogrzewanie, usługa sprzątania biura, w tym środki do utrzymania czystości;
3) opłaty pocztowe, opłaty za prowadzenie wyodrębnionego konta bankowego, opłaty przelewów bankowych związanych z realizacją zadania, opłaty za dostęp do Internetu, usługi telekomunikacyjne (np. abonament lub karty telefoniczne);
4) wydatki przeznaczone na zakup materiałów papierniczych i biurowych, eksploatacyjnych do urządzeń biurowych;
5) zakup niezbędnego wyposażenia biura, publikacji.
UWAGA: W przypadku kosztów wynagrodzenia, co do zasady zaliczanych do kosztów kwalifikowanych, w tym kosztów osobowych merytorycznych oraz kosztów osobowych administracji (obsługi zadania), kwalifikowane są składniki wynagrodzenia ustalone zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. w szczególności wynagrodzenie netto, składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, zaliczka na podatek dochodowy od osób fizycznych, składki na Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych Fundusz Solidarnościowy, Pracownicze Plany Kapitałowe, a także odpisy na rzecz Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
4. Za koszty niekwalifikowalne uważa się:
1) koszty poniesione przed rozpoczęciem i po zakończeniu okresu realizacji zadania określonego w umowie;
2) koszty niemające bezpośredniego związku z uzgodnionymi w umowie działaniami w ramach zadania;
3) koszty uprzednio sfinansowane na ten sam cel ze środków publicznych lub z innego źródła (niedozwolone jest podwójne finansowanie wydatku, tj. zrefundowanie całkowicie lub częściowo danego wydatku więcej niż jeden raz);
4) podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli może zostać odliczony w oparciu o ustawę z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2023 r. poz. 1570 ze zm.);
5) wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON);
6) koszty zakupu środków trwałych, tj. wydatków powyżej 10 tys. złotych (w rozumieniu przepisów ustawy o z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, w tym: powyżej 10.000 zł urządzeń, aplikacji i stron internetowych, autorskich praw majątkowych, prawa pokrewne, licencje, koncesje, itp.;
7) rezerwy na pokrycie przyszłych strat lub zobowiązań;
8) odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
9) koszty kar i grzywien;
10) koszty procesów sądowych;
11) koszty dotyczące pokrycia deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć;
12) koszty udzielania pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym;
13) koszty związane z działalnością gospodarczą, polityczną i wyznaniową;
14) opłaty leasingowe oraz zobowiązania z tytułu otrzymanych kredytów.
5. Racjonalność i efektywność wydatków wskazanych w ofercie, jak również ich niezbędność do realizacji zadania publicznego, w tym zasadność zaproponowanych kosztów, będą ocenianie na etapie oceny merytorycznej ofert. Wszystkie wydatki muszą być uwzględnione i uzasadnione (opisane) w kosztorysie oferty.
6. Kalkulacja kosztów w kosztorysie oferty musi być szczegółowa, prawidłowa, czytelna i logiczna. W kosztorysie należy szczegółowo wykazać koszty rodzajowe wraz z kosztami jednostkowymi planowanego zadania. W kosztorysie powinny być wyraźnie wydzielone poszczególne kategorie kosztów zaplanowane i pokazywać sposób wyliczenia kosztów.
7. W kosztorysie konieczne jest przedstawienie kosztów kwalifikowalnych w podziale na koszty merytoryczne oraz koszty administracyjne. Oferent zapewni przejrzystość kosztorysu i jego spójność oraz realność z planowanymi zadaniami, w tym zasadność przyjętych stawek jednostkowych, relację kosztów merytorycznych do administracyjnych 1 godziny usługi.
8.Podczas oceny oferty, a także na etapie realizacji zadania publicznego, Oferent może zostać zobowiązany do przedstawienia potwierdzenia należytego szacowania kosztów wykazanych w ofercie. W tym celu Oferent/realizator zadania powinien przedstawić wyliczenia/kalkulacje potwierdzające rynkowość cen uwzględnionych w kosztorysie oferty.
9. Za koszty kwalifikacyjne uznaje się koszty merytoryczne związane bezpośrednio z realizacją zadania publicznego, a za koszty administracyjne - koszty związane z obsługą realizacji zadania publicznego.
VIII. Termin, miejsce i sposób składania Ofert
1. Termin składania ofert upływa 19 grudnia 2025 r. o godz. 15:00.
2. Ofertę należy złożyć wyłącznie w wersji papierowej, w zamkniętej kopercie, w jednym egzemplarzu, w formie pisemnej, opatrzonej stemplem podmiotu oraz opisem: „Oferta - otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej w formie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Gminy Golub-Dobrzyń w 2026r”. W taki sam sposób składa się uzupełnienia braków formalnych.
3. Oferent w ramach konkursu może złożyć wyłącznie jedną ofertę.
4. Wersję papierową oferty można złożyć:
1) osobiście w sekretariacie CUS ul. Kilińskiego 7 ,87-400 Golub-Dobrzyń - w dniach i godzinach pracy, tj. 7:00-15:00;
2) za pośrednictwem poczty, za pośrednictwem poczty kurierskiej, gońca.
5. W przypadku nadesłania oferty za pośrednictwem Poczty Polskiej, poczty kurierskiej albo za pośrednictwem gońca - liczy się data i godzina wpływu oferty do CUS . Uwaga: o terminie wpływu nie decyduje data stempla pocztowego.
6. W przypadku składania oferty za pośrednictwem Poczty Polskiej lub poczty kurierskiej, niezależnie od oznakowania wskazanego powyżej, na naklejce adresowej/liście przewozowym na opakowaniu zewnętrznym firmy przewozowej musi znajdować się, obok wskazania adresata, co najmniej informacja, że w przesyłce znajduje się „Oferta - otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej w formie specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi zamieszkałych na terenie Gminy Golub-Dobrzyń w 2026r”. Niezastosowanie się do niniejszych zaleceń może skutkować potraktowaniem przesyłki – jako zwykłej korespondencji, a w konsekwencji niedostarczeniem jej na miejsce składania ofert w wymaganym terminie. Oferent ponosi wszelką odpowiedzialność za skutki niewłaściwego oznakowania przesyłki.
7. Ofertę należy sporządzić w języku polskim w formie pisemnej (czytelnie) pod rygorem nieważności, według obowiązującego wzoru, określonego w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057).
8. Oferta musi być wypełniona czytelnym pismem i podpisana przez osobę (osoby) odpowiednio umocowaną do reprezentowania Oferenta.
9. Ofertę wraz z wymaganymi w niniejszym ogłoszeniu załącznikami podpisują osoby upoważnione do składania oświadczeń woli zgodnie z danymi z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru właściwego lub ewidencji a w przypadku innego sposobu reprezentacji niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru lub ewidencji innych dokumentów potwierdzających upoważnienie do działania w imieniu oferenta. W przypadku braku pieczęci imiennych - podpisuje się czytelnie (pełnym imieniem i nazwiskiem), w sposób umożliwiający weryfikację osób podpisujących ofertę. Złożenie jedynie parafy nie jest wystarczające do uznania, iż oferta została prawidłowo podpisana.
10. W przypadku, gdy Oferent nie podlega wpisowi w Krajowym Rejestrze Sądowym obligatoryjnie należy dołączyć do składanej oferty kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji, ewentualnie inny dokument potwierdzający status prawny oferenta. Odpis musi być zgodny ze stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany.
11. W przypadku składania kopii wymaganych dokumentów, każda strona powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osoby upoważnione do reprezentowania podmiotu zgodnie z wpisem w Krajowym Rejestrze Sądowym lub innym dokumentem potwierdzającym status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących. Dopuszcza się potwierdzenie za zgodność z oryginałem dokumentu lub dokumentów poprzez umieszczenie na jego pierwszej stronie adnotacji „potwierdzam za zgodność z oryginałem od strony ... do strony ...” oraz jednolite ponumerowanie dokumentu lub dokumentów poprzez naniesienie numerów kolejnych stron pismem odręcznym.
12. Zaleca się, aby wszystkie zapisane lub wydrukowane strony oferty wraz z załącznikami były kolejno ponumerowane i połączone ze sobą w sposób uniemożliwiający ich dekompletację, a także parafowane przez osobę podpisującą/osoby podpisujące ofertę.
13. Oferty złożone po upływie terminu składania ofert nie będą objęte dalszą procedurą konkursową i podlegają odrzuceniu.
14. Nie przewiduje się składania ofert wspólnych.
15. Oferent nie może zlecać całości lub części powierzonego zadania publicznego podmiotom trzecim.
16. W ofercie nie należy zamieszczać dodatkowych informacji dotyczących rezultatów realizacji zadania publicznego.
17. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:
1) aktualną kopię statutu lub inny dokument określający zakres działalności Oferenta;
2) kopię aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub odpowiednio wyciąg z innego właściwego rejestru albo ewidencji lub inne dokumenty potwierdzające status prawny Oferenta – dopuszcza się wydruk z informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu z rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej albo z rejestru przedsiębiorców pobrany na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2023 r. poz. 685 ze zm.) ze strony: https://ems.ms.gov.pl/krs/wyszukiwaniepodmiotu;
3) dokumenty upoważniające do reprezentowania Oferenta - jeśli w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności nie ma informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania Oferenta;
4) oświadczenie, że Oferent posiada albo że przed podpisaniem umowy będzie posiadał punkt koordynacyjny (biuro) w celu realizacji zadania publicznego;
5) harmonogram realizacji zadania, kalkulację przewidywanych kosztów
6) oświadczenie, że Oferent zatrudni na umowę o pracę lub umowę zlecenia kadrę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w ilości gwarantującej prawidłową, ciągłą realizację usług i że kadra ta będzie posiadała niezbędne kwalifikacje i predyspozycje zawodowe, określone w niniejszym ogłoszeniu
7) dokumenty potwierdzające doświadczenie Oferenta w realizacji tego typu zadań
18. Załączniki do oferty muszą spełniać wymogi ważności, tzn. muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Oferenta. W przypadku załączników składanych w formie kserokopii każda strona załącznika winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem wraz z datą przez osoby uprawnione do reprezentacji Oferenta.
19. Wszystkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Oferent.
20. Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
IX. Tryb i kryteria stosowania przy wyborze ofert oraz o terminie dokonania wyboru ofert
1. Wybór oferty dokonuje się w oparciu o zasady określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Oferty podlegają ocenie formalnej i ocenie merytorycznej.
3. Oceny formalnej i merytorycznej dokonuje Komisja konkursowa powołana przez Dyrektora CUS, odrębnym zarządzeniem na podstawie art. 15 ust. 2a ustawy.
4. Ocena formalna polega na sprawdzeniu, czy oferta spełnia następujące wymagania formalne:
1) terminowość złożenia oferty;
2) prawidłowość formy złożenia oferty;
3) oferta złożona w wersji papierowej;
4) została sporządzona w języku polskim;
5) została złożona na odpowiednim formularzu;
6) zgodność statusu prawnego Oferenta z treścią ogłoszenia o konkursie;
7) zgodność statutu Oferenta o działalności w zakresie pomocy społecznej, w tym usługi opiekuńcze i udzielanie pomocy rodzinom i osobom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej;
8) prawidłowość i kompletność formularza oferty;
9) złożenie przez oferenta kopii aktualnego odpisu z KRS lub innego właściwego rejestru;
10) oferta została podpisana przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta (zgodnie z aktualnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego, innym rejestrem lub ewidencją);
11) kopie dokumentów zostały potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną (jeśli dotyczy);
12) termin realizacji oferowanego zadania mieści się w ramach czasowych określonych w ogłoszeniu o konkursie;
13) oferent zobowiązał się, że wydatki przewidziane do poniesienia w ofercie nie są i nie będą finansowane z innych źródeł publicznych - oświadczenie Oferenta;
14) oferta posiada wypełnione wszystkie punkty formularza, w tym: w części VI oferty „Inne informacje” zostały wskazane warunki służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
zakresie realizowanego zadania publicznego na zasadzie równości z innymi osobami i na poziomie minimalnych wymagań, określonych w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, tj. w zakresie zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej, informacyjno-komunikacyjnej (adekwatnie do charakteru przedsięwzięcia - zadania) lub w sytuacji, gdy Oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności tym osobom opisał przeszkody prawne lub techniczne, które uniemożliwiają zapewnienie minimalnych wymagań dostępności oraz wskazał propozycje rozwiązań alternatywnych;
15) koszty związane z obsługą realizacji zadania publicznego zostały ujęte w części II kosztów realizacji zadania;
16) kosztorys został skonstruowany w sposób prawidłowy i przejrzysty, skalkulowany w sposób umożliwiający analizę kosztów jednostkowych, wynika z opisu planowanych działań i posługuje się adekwatnymi jednostkami miary.
5. Ocena spełnienia kryterium polega na przypisaniu wartości „Tak” lub „Nie”.
6. Oferty, które nie spełnią wymagań formalnych nie podlegają ocenie merytorycznej.
7. Karta oceny formalnej stanowi załącznik nr 3 do Ogłoszenia.
8. Członkowie Komisji konkursowej dokonują oceny merytorycznej ofert poprzez przyznanie odpowiedniej liczby punktów na podstawie kryteriów zawartych w ocenie.
9. Karta oceny merytorycznej oferty stanowi załącznik nr 4 do Ogłoszenia.
10. Ocenę ostateczną oferty ustala się poprzez wyliczenie średniej z sumy punktów przyznanych przez poszczególnych członków Komisji Konkursowej.
11. Rekomendację do podpisania umowy otrzymają Oferenci, których średnia ocena wyniesie co najmniej 70 punktów maksymalnej liczby punktów.
12. Ostatecznego wyboru oferty wraz z decyzją o wysokości kwoty dotacji dokonuje Wójt Gminy Golub-Dobrzyń lub osoba przez niego upoważniona.
Załącznik nr 1 - Wzór oferty
Załącznik nr 2 - Oświadczenie Oferenta
Załącznik nr 3 - Karta oceny formalnej
Załącznik nr 4 - Karta oceny merytorycznej
Klauzula informacyjna wynikająca z przepisów Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 2016, 119 ze zm.),
zwanego w skrócie ,,RODO"
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 RODO Organizator Konkursu informuje, że:
1. Administratorem danych jest Centrum Usług Społecznych w Gminie Golub-Dobrzyń ul.
Kilińskiego 7, 87-400 Golub-Dobrzyń, cus@uggolub-dobrzyn.pl
2. W sprawach ochrony danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony
Danych: Piotr Juzoń, Centrum Usług Społecznych w Gminie Golub-Dobrzyń, pod adresem e-mail: iod@uggolub-dobrzyn.pl
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na
realizację zadania publicznego określonego w Zarządzeniu i zawarcia umów na
realizację przedmiotowego zadania.
4. Dane osobowe zostaną udostępnione członkom komisji konkursowej, innym uczestnikom
konkursu oraz podmiotom, którym dane zostały powierzone do przetwarzania.
5. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 25 lat, a po tym okresie zostaną
poddane ocenie przydatności przez Archiwum Państwowe.
6. Uczestnikom konkursu przysługuje prawo do dostępu oraz sprostowania danych
osobowych (skorzystanie z tego prawa nie może skutkować zmianą wyników konkursu
oraz nie może naruszać integralności protokołu i jego załączników), usunięcia danych,
ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, w sytuacjach
przewidzianych przepisami prawa.
7. W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje prawo do wniesienia skargi
do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy
zajdzie podejrzenie, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Podanie danych jest wymogiem ustawowym oraz warunkiem zawarcia umowy i jest
dobrowolne, a ich niepodanie skutkować będzie odrzuceniem oferty lub niepodpisaniem
Dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Załącznik Nr 2 do warunków
konkursu stanowiących Załącznik
do ZARZĄDZENIA NR 10/2025
DYREKTORA Centrum Usług Społecznych w Gminie Golub-Dobrzyń
z dnia 27 listopada 2025 r.
……………………….., dnia ……………………….
……………………………………...
(pieczątka oferenta)
Oświadczenie
W związku z ubieganiem się o finansowanie realizacji zadania publicznego pn. ...................................................................................................................................................
………………………………………………………………………………………...………, niżej
podpisane osoby, posiadające prawo do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, informują, iż oferent nie ubiegał się i nie ubiega się, poza ww. konkursem, o wsparcie lub powierzenie realizacji przedmiotowego zadania z innych środków Gminy Golub-Dobrzyń.
Osoby składające oświadczenie:
Załącznik Nr 3 do warunków
konkursu stanowiących Załącznik
do ZARZĄDZENIA NR 10/2025
DYREKTORA Centrum Usług Społecznych w Gminie Golub-Dobrzyń
z dnia 27 listopada 2025 r.
Karta oceny formalnej oferty
Nazwa zadania publicznego:……………………
Nr zadania publicznego:………………………..
Nazwa i adres oferenta:………………………..
Kryteria oceny formalnej oferty: tak/ nie
Oferta została złożona w terminie i w miejscu, określonych w szczegółowych
warunkach otwartego konkursu ofert: tak /nie
Oferta została złożona na właściwym formularzu tak /nie
Oferta została złożona przez podmiot uprawniony tak /nie
Oferta została wypełniona prawidłowo (m.in. wszystkie pola wymagane
zostały wypełnione) tak/ nie
Oferta została złożona na zadanie wskazane w ogłoszeniu o konkursie tak/nie
Oferta została podpisana przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta tak/nie
Do oferty załączono następujące załączniki w oryginale lub potwierdzone za
zgodność z oryginałem przez osoby do tego uprawnione:
a) aktualny, tj. zgodny ze stanem faktycznym wyciąg z rejestru lub
ewidencji bądź inne dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i
umocowanie osób go reprezentujących tak/nie
b) aktualny statut oferenta tak/nie
c) pełnomocnictwa niezbędne do reprezentowania oferenta tak/nie
d) oświadczenie oferenta o nieubieganie się o inne środki budżetowe
Gminy Golub-Dobrzyń (Załącznik Nr 2 do warunków konkursu) tak/nie
Opinia komisji konkursowej:
Oferta jest kompletna/niekompletna, zawiera wymagane załączniki/nie zawiera wymaganych
załączników, spełnia wszystkie kryteria oceny formalnej/nie spełnia wszystkich kryteriów
oceny formalnej i może/nie może być przekazana do oceny merytorycznej.
* niewłaściwe skreślić
Uwagi:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Golub- Dobrzyń dnia ……………………………
Komisja Konkursowa w składzie Podpis czytelny (imię i nazwisko)
1. Przewodniczący Komisji Konkursowej
2. Sekretarz Komisji Konkursowej
3. Członek Komisji Konkursowej
Załącznik Nr 4 do warunków
konkursu stanowiących Załącznik
do ZARZĄDZENIA NR 10/2025
DYREKTORA
Centrum Usług Społecznych w Gminie Golub-Dobrzyń
z dnia 27 listopada 2025 r.
Karta oceny merytorycznej oferty
Nazwa zadania publicznego:
Nr zadania publicznego:
Nazwa i adres oferenta:
Lp. Kryteria oceny merytorycznej oferty Skala ocen
Liczba przyznanych punktów
I. Możliwość realizacji zadania publicznego przez oferenta:
1. posiada bazę lokalową umożliwiającą realizację zadania 0 – 5
2. posiada odpowiednie zasoby techniczne i
wyposażenie potrzebne do realizacji zadania 0 – 5
3. zakładane cele są spójne z rezultatami 0 – 5
4. opis planowanych działań gwarantuje osiągnięcie celu zadania 0 – 5
Przedstawiona kalkulacja kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu
do zakresu rzeczowego zadania:
1. kalkulacja kosztów jest spójna z opisem działań 0 – 10
2. wnioskowana dotacja jest adekwatna do planowanych
działań (czy budżet jest zawyżony/ zaniżony) 0 – 10
3. wydatki są zasadne w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania 0 – 10
III. Jakość wykonania przez oferenta zadania publicznego:
1. staranność w przygotowaniu dokumentacji ofertowej 0 – 5
2. opis proponowanych przez oferenta działań gwarantuje właściwą realizację zadania 0 – 5
IV. Kwalifikacje osób, przy udziale których oferent będzie realizował zadanie publiczne
1. kwalifikacje osób zatrudnionych przy realizacji zadania są wystarczające 0 – 5
V. Zasięg pomocy oferowanej przez podmiot
1. ocena skali realizowanego projektu, tj. liczba osób
objętych projektem 0 – 10
2. atrakcyjność i dostępność projektu dla odbiorców 0 – 5
VI.
Ocena realizacji zleconych zadań publicznych, w tym rzetelność i terminowość
wykonywania dotychczas zrealizowanych przedsięwzięć finansowanych ze środków
publicznych, w tym zleconych w trybie przetargowym uregulowanym ustawą z dnia 11
września 2019 r. Prawo zamówień publicznych
1. posiada doświadczenie w realizacji zleconych zadań
publicznych w latach poprzednich 0 – 10
2. rzetelnie i terminowo rozliczał środki pozyskane w
ramach zleconych zadań publicznych 0 – 10
Razem: max. 100
Ocena Komisji Konkursowej i propozycja przyznania/nieprzyznania* dotacji
Komisja Konkursowa zaopiniowała ofertę pozytywnie/negatywnie* i zaproponowała
przyznanie dotacji w wysokości …………………….……… zł.
* niewłaściwe skreślić
Uzasadnienie wyboru bądź odrzucenia oferty:
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Golub-Dobrzyń , dnia ……………….……………..
. Komisja Konkursowa w składzie Podpis czytelny (imię i nazwisko)
1. Przewodniczący Komisji Konkursowej
2. Sekretarz Komisji Konkursowej
3. Członek Komisji Konkursowej